Het Poetsbureau wordt deel van Glowi

Nieuwe structuur voor uitbouw van dienstenchequebedrijf naar dienstenbedrijf

Als tweede ‘Best Workplaces™ 2021’ in Vlaanderen hoeft Het Poetsbureau geen introductie meer. Dat neemt niet weg dat het schoonmaakbedrijf constant blijft investeren en innoveren. Onder de koepel Glowi, de nieuwe merkenstructuur, komt er bovendien extra ruimte voor differentiatie. “We hebben heel wat ambitieuze plannen, zowel in de B2B- als B2C-markt. We bouwen onze bestaande dienstverlening verder uit en zetten tegelijk de eerste stappen in nieuwe markten”, verduidelijken eigenaars Jo Mellemans en Elly Huysmans.

Jo Mellemans - Elly Huysmans

Het opzetten van de merkenstructuur Glowi past binnen de evolutie van dienstenchequebedrijf naar dienstenbedrijf. De nieuwe structuur telt vandaag drie pijlers. Daarbij wordt Glowi jobs de nieuwe naam voor alle bestaande en toekomstige activiteiten in de arbeidsmarkt. Uitzendbureaus ‘Work Wizards’ en ‘Job Expert’ bundelden recent hun krachten in het duurzaam samenbrengen van mensen en bedrijven. Op basis van die expertise kan Glowi jobs nu verder groeien, in tal van sectoren en voor het volledige traject – van uitzend over selectie tot payroll.

Glowi facilities groepeert vervolgens alle bestaande en toekomstige schoonmaakactiviteiten van ‘Het Poetsbureau for business’. Ook hier streven Jo Mellemans en Elly Huysmans naar opschaling en inhoudelijke verruiming. Glowi facilities wil als innovatieve dienstverlener uitgroeien tot de Vlaamse referentie in schoonmaak en facilitaire diensten.

Het Poetsbureau - part of Glowi blijft tot slot een aparte tak binnen de evolutie naar dienstenbedrijf. Jo Mellemans: “Binnen de groep blijven onze huishoudhulpen, via het systeem van dienstencheques, natuurlijk centraal staan. Zij zijn de Sterren die onze particuliere klanten ontzorgen. Aan die filosofie houden we vast, zowel voor onze bestaande diensten die we verder uitbouwen als voor nieuwe activiteiten die we op termijn willen lanceren.”

Om succesvol te kunnen verder groeien als dienstenbedrijf in de B2C- en B2B-markt, stapte vorige zomer BNP Paribas Fortis Private Equity in de holding als externe investeerder. Jo Mellemans: “We willen verder evolueren als organisatie, met een diversificatie van ons aanbod, én tegelijk trouw blijven aan ons DNA. Want precies met onze gekende stijl maken we vandaag het verschil: waardering en kwaliteit voorop, met alle kansen voor onze medewerkers. Alleen zo kunnen we streven naar gelukkig personeel en tevreden klanten.”

“De laatste jaren waren best wel uitdagend, waarbij de coronapandemie en de schaarste op de arbeidsmarkt voor een nieuwe realiteit zorgden”, vult Elly Huysmans aan. “Meer dan ooit hebben we gemerkt dat je niet kan ondernemen zonder wendbaar te zijn. Onder de nieuwe Glowi-koepel zullen we onze activiteiten nog meer differentiëren. Ook gaan we verder op de digitale weg die we insloegen en verkennen we voorzichtig nieuwe markten. Met de lancering van Glowi goodies, waaronder onze eigen ecologische lijn van schoonmaakproducten en ergonomische materialen valt, hebben we alvast een mooi begin gemaakt. Eigenlijk komt het erop neer dat Glowi, met een waaier van diensten en producten, iedereen wil doen stralen – thuis, in je bedrijf en in je job.”

Sinds de start in 2011 heeft de Limburgse groep een indrukwekkend parcours afgelegd, met focus op een inclusieve werkcultuur én opwaardering van de job van huishoudhulp en schoonmaker. Dat vertaalt zich vandaag in mooie cijfers, met ruim 10.000 medewerkers aan boord, 83 vestigingen in Vlaanderen en een ​ verwachte omzet van +200 miljoen in 2022.

Contacteer ons

Yannick Speelmans

Senior Consultant, RCA Group

Over Glowi

Over Glowi

De Glowi-groep stelt meer dan 16.000 medewerkers tewerk en bedient 100.000 klanten. Ze is daarmee de grootste private werkgever in Vlaanderen en marktleider in huishouddiensten in België. Het activiteitenportfolio van de groep is erop gericht om mensen en bedrijven te ontzorgen. De bekendste tak binnen deze groep is het aanbieden van huishoudhulp via dienstencheques, onder de merken Het Poetsbureau en Easy Life. 

Met de businessunit Glowi HR Solutions is ze actief in de HR uitzendmarkt via Glowi Jobs en verleent Motmans&Partners diensten op het gebied van werving en selectie, executive search en project sourcing. Vanuit de businessunit Glowi Facilities biedt ze professionele schoonmakers en glazenwassers aan, waar de diensten van het Nederlandse BlueGroep zijn inbegrepen. Daarnaast biedt BlueGroep aan haar klanten ook diensten in de uitzendsector aan.

In lijn met haar diversificatie-strategie bouwt Glowi een marketing- en communicatiegroep uit, met de Belgische agencygroep Friends of Cartel. 

De Glowi-groep heeft haar hoofdkantoor in Beringen. Sinds mei 2025 versterkt Tom Verhaegen de groep als derde co-CEO, naast oprichters Jo Mellemans en Elly Huysmans. Ook BNP Paribas Fortis Private Equity is medeaandeelhouder.

Neem contact op met