Het Poetsbureau wordt deel van Glowi
Nieuwe structuur voor uitbouw van dienstenchequebedrijf naar dienstenbedrijf
24 januari 2022
Als tweede ‘Best Workplaces™ 2021’ in Vlaanderen hoeft Het Poetsbureau geen introductie meer. Dat neemt niet weg dat het schoonmaakbedrijf constant blijft investeren en innoveren. Onder de koepel Glowi, de nieuwe merkenstructuur, komt er bovendien extra ruimte voor differentiatie. “We hebben heel wat ambitieuze plannen, zowel in de B2B- als B2C-markt. We bouwen onze bestaande dienstverlening verder uit en zetten tegelijk de eerste stappen in nieuwe markten”, verduidelijken eigenaars Jo Mellemans en Elly Huysmans.
Het opzetten van de merkenstructuur Glowi past binnen de evolutie van dienstenchequebedrijf naar dienstenbedrijf. De nieuwe structuur telt vandaag drie pijlers. Daarbij wordt Glowi jobs de nieuwe naam voor alle bestaande en toekomstige activiteiten in de arbeidsmarkt. Uitzendbureaus ‘Work Wizards’ en ‘Job Expert’ bundelden recent hun krachten in het duurzaam samenbrengen van mensen en bedrijven. Op basis van die expertise kan Glowi jobs nu verder groeien, in tal van sectoren en voor het volledige traject – van uitzend over selectie tot payroll.
Glowi facilities groepeert vervolgens alle bestaande en toekomstige schoonmaakactiviteiten van ‘Het Poetsbureau for business’. Ook hier streven Jo Mellemans en Elly Huysmans naar opschaling en inhoudelijke verruiming. Glowi facilities wil als innovatieve dienstverlener uitgroeien tot de Vlaamse referentie in schoonmaak en facilitaire diensten.
Het Poetsbureau - part of Glowi blijft tot slot een aparte tak binnen de evolutie naar dienstenbedrijf. Jo Mellemans: “Binnen de groep blijven onze huishoudhulpen, via het systeem van dienstencheques, natuurlijk centraal staan. Zij zijn de Sterren die onze particuliere klanten ontzorgen. Aan die filosofie houden we vast, zowel voor onze bestaande diensten die we verder uitbouwen als voor nieuwe activiteiten die we op termijn willen lanceren.”
Om succesvol te kunnen verder groeien als dienstenbedrijf in de B2C- en B2B-markt, stapte vorige zomer BNP Paribas Fortis Private Equity in de holding als externe investeerder. Jo Mellemans: “We willen verder evolueren als organisatie, met een diversificatie van ons aanbod, én tegelijk trouw blijven aan ons DNA. Want precies met onze gekende stijl maken we vandaag het verschil: waardering en kwaliteit voorop, met alle kansen voor onze medewerkers. Alleen zo kunnen we streven naar gelukkig personeel en tevreden klanten.”
“De laatste jaren waren best wel uitdagend, waarbij de coronapandemie en de schaarste op de arbeidsmarkt voor een nieuwe realiteit zorgden”, vult Elly Huysmans aan. “Meer dan ooit hebben we gemerkt dat je niet kan ondernemen zonder wendbaar te zijn. Onder de nieuwe Glowi-koepel zullen we onze activiteiten nog meer differentiëren. Ook gaan we verder op de digitale weg die we insloegen en verkennen we voorzichtig nieuwe markten. Met de lancering van Glowi goodies, waaronder onze eigen ecologische lijn van schoonmaakproducten en ergonomische materialen valt, hebben we alvast een mooi begin gemaakt. Eigenlijk komt het erop neer dat Glowi, met een waaier van diensten en producten, iedereen wil doen stralen – thuis, in je bedrijf en in je job.”
Sinds de start in 2011 heeft de Limburgse groep een indrukwekkend parcours afgelegd, met focus op een inclusieve werkcultuur én opwaardering van de job van huishoudhulp en schoonmaker. Dat vertaalt zich vandaag in mooie cijfers, met ruim 10.000 medewerkers aan boord, 83 vestigingen in Vlaanderen en een verwachte omzet van +200 miljoen in 2022.