Het Poetsbureau schat job van huishoudhulp (letterlijk) naar waarde

Dienstenchequebedrijf lanceert campagne om instroom van kandidaten te verhogen

Een beginnende huishoudhulp die voltijds werkt, verdient gemiddeld 2.100 euro netto per maand. Met dat statement pakt Het Poetsbureau uit in zijn nieuwe mediacampagne. Bedoeling is om extra kandidaten aan te trekken, gezien de blijvende grote vraag naar huishoudhulpen, én de negatieve perceptie rond de job bij te stellen. “Het Poetsbureau is altijd al een voorvechter geweest van betere job- en loonvoorwaarden voor de huishoudhulp”, vertelt CEO Jo Mellemans.

Meer dan 1 miljoen Belgen maken vandaag gebruik van het dienstenchequesysteem. Met zo’n 140.000 huishoudhulpen is het beroep ook het populairst bij de werkende vrouwelijke populatie in ons land. Jo Mellemans van Het Poetsbureau, al 15 jaar een toonaangevende speler in de sector: “Er zijn te weinig huishoudhulpen in België om de grote vraag aan te kunnen. Met onze mediacampagne willen we de job in de kijker zetten. Het is een heel aantrekkelijke job, ook al denken veel mensen van niet. Om dat beeld bij te stellen, kaarten we de vele troeven aan, te beginnen bij het loon.”

Als voltijds beginnende huishoudhulp, zelfs zonder ervaring, verdien je bij Het Poetsbureau gemiddeld 2.100 euro netto per maand. “Daarmee ligt het basisnettoloon beduidend hoger dan in andere sectoren – denk aan retail, horeca of landbouw. Het Poetsbureau is altijd al een voorvechter geweest van betere loonvoorwaarden voor de huishoudhulp. Dat zit in ons DNA en maakt integraal deel uit van onze ‘anders & beter’-boodschap. Daarbij kijken we trouwens verder dan de grenzen van de eigen organisatie en werken we aan het imago van de hele sector. Simpelweg omdat de 140.000 huishoudhulpen in België die erkenning en waardering verdienen.”

Het Poetsbureau stelt vandaag 11.000 huishoudhulpen te werk. Om voldoende medewerkers te vinden én te houden, blijft de werkgever inzetten op zijn gekende troeven: een sterk mensgerichte aanpak, een regionale formule, extra mobiliteit én flexibiliteit. “Zo kunnen onze huishoudhulpen kiezen hoeveel uur ze werken, en zelf hun start- en stoptijd bepalen voor een betere balans tussen werk en privé. Met dergelijke inspanningen – ook een elektrische fiets, hospitalisatieverzekering, wasvergoeding… – willen we als werkgever het verschil maken. Een aanpak die werkt, dat blijkt ook uit de waardering die we van onze huishoudhulpen krijgen. Kandidaten die het zelf willen ontdekken, kunnen gerust solliciteren via jobs.poetsbureau.be“, glimlacht Jo Mellemans.

Jo Mellemans en Elly Huysmans
Jo Mellemans en Elly Huysmans

Bekijk 2 video's uit de campagne:

 

Campagne_Het Poetsbureau.mp4

MP4 - 9.6 Mb

Campagne_Het Poetsbureau.mp4

MP4 - 14 Mb

Meer info
Kirsten Van de Werf I PR Consutant RCA I kirsten@rca.be I 0492 12 77 54
Jo Mellemans I CEO Poetsbureau I jo.mellemans@glowi.be


Over Glowi 

De Glowi-groep stelt meer dan 16.000 medewerkers tewerk en bedient 100.000 klanten. Ze is daarmee de grootste private werkgever in Vlaanderen en marktleider in huishouddiensten in België. Het activiteitenportfolio van de groep is erop gericht om mensen en bedrijven te ontzorgen. De bekendste tak binnen deze groep is het aanbieden van huishoudhulp via dienstencheques, onder de merken Het Poetsbureau en Easy Life.

Met de businessunit Glowi HR Solutions is ze actief in de HR-uitzendmarkt (Glowi Jobs), werving en selectie & talent management (Motmans en Partners) en werving en selectie & recruitment marketing (CaptainWork). ​ Vanuit de businessunit Glowi Facilities biedt ze professionele schoonmakers en glazenwassers aan, waar de diensten van het Nederlandse BlueGroep ​ zijn inbegrepen. Daarnaast biedt BlueGroep aan haar klanten ook diensten in de uitzendsector aan.

In lijn met haar diversificatie-strategie bouwt Glowi een marketing- en communicatiegroep uit, met Belgische agency's RCA en HeadOffice als belangrijkste pijlers. In de toekomst kijkt de groep ook naar de lancering van een tech-geïnspireerde businessunit.

De Glowi-groep heeft haar hoofdkantoor in Beringen. Naast de oprichters van de groep, co-CEO's Jo Mellemans en Elly Huysmans, is ook BNP Paribas Fortis Private Equity mede-aandeelhouder.

Over Glowi

Glowi is actief binnen 3 markten: Het Poetsbureau – part of Glowi, Glowi Jobs en Glowi Facilities. De missie van Glowi? Met een waaier van diensten en producten iedereen doen stralen – thuis, in je bedrijf en in je job. De Limburgse groep heeft vandaag ruim 9.500 medewerkers aan boord en telt 89 vestigingen in Vlaanderen. Waardering en kwaliteit staan voorop, met alle kansen voor de medewerkers.

Glowi is het grootste dienstenbedrijf en een van de snelst groeiende ondernemingen van Vlaanderen. In 2021 haalde het bedrijf nog de tweede plaats binnen ‘Best WorkplacesTM’. Glowi is een familiale organisatie die sinds de start in 2007 onder de naam Het Poetsbureau een sterke kwaliteitsreputatie heeft opgebouwd, met focus op een inclusieve werkcultuur en opwaardering van de job van huishoudhulp. 

Het Poetsbureau - a part of Glowi, in 2018 zijn de activiteiten niet enkel uitgebreid met uitzend, maar ook met werving & selectie en professionele schoonmaak. Met Glowi Goodies heeft het bedrijf ook een eigen ecologische lijn van schoonmaakproducten en ergonomische materialen in huis.

Glowi Facilities biedt professionele schoonmaakdiensten aan bedrijven. Als innovatieve dienstverlener wil Glowi Facilities uitgroeien tot de Vlaamse referentie in schoonmaak en facilitaire diensten.

Glowi Jobs focust op het duurzaam samenbrengen van mensen en bedrijven in de arbeidsmarkt, in tal van sectoren en voor het volledige traject – van uitzend over selectie tot payroll.

Neem contact op met