Het Poetsbureau krijgt nieuwe financieel directeur

Johan Cappelle wil dienstenchequebedrijf uit kmo-papieren halen

Het Poetsbureau heeft een nieuwe financieel directeur. Johan Cappelle (45) — ex-Cegeka en ex-Elex Group, de holding van Roland Duchâtelet — volgt als CFO Alex Van Vlierberghe op. De rol van financieel directeur is cruciaal, omdat Het Poetsbureau in slechts 10 jaar tijd exponentieel gegroeid is naar 7.000 personeelsleden. Het dienstenchequebedrijf op alle fronten laten groeien en structuren transformeren zijn dan ook de topprioriteiten van Johan Cappelle.

Jo Mellemans - Johan Cappelle
Jo Mellemans - Johan Cappelle

'Het Poetsbureau is al lang geen kleine kmo meer'

Johan Cappelle vervoegde op 22 oktober de directie van Het Poetsbureau, het grootste dienstenchequebedrijf van Vlaanderen. Zijn prioriteiten waren meteen duidelijk. Johan Cappelle: “Het Poetsbureau is al lang geen kmo meer, maar niet alle departementen zijn de laatste jaren even snel meegegroeid. De fenomenen waarbij kmo’s uit hun voegen dreigen te groeien en verschillende departementen grote noden hebben, zijn me welbekend. Het Poetsbureau heeft voor mij de ideale omvang en juiste ambities om mee te werken. Ik wil de financiële structuur van Het Poetsbureau helpen transformeren en de activiteiten van Work Wizards en Het Poetsbureau for business professioneel verder uitbouwen.”

‘Waarden matchen volledig’

Dat Cappelle de juiste man is voor Het Poetsbureau, bewijst zijn palmares. Eerder ging hij aan de slag bij Elex Groep – de holding van Roland Duchâtelet –, was hij groepscontroller van Cegeka waar hij de departementen Finance en IT transformeerde en begeleidde hij Groep Jansen bij overnames, het opstarten van een start-up en het uitbouwen van nieuwe activiteiten. Jo Mellemans, CEO Het Poetsbureau: “Johan heeft een heel uitgebreide ervaring in financieel management op directieniveau en is bijzonder enthousiast en ondernemend om de ingeslagen weg van onze groep verder te bewandelen. Hij tilt de hele organisatie naar een hoger niveau, daar kijk ik enorm naar uit. Onze waarden matchen volledig en communicatie is voor hem een heel belangrijk werkinstrument, dat maakte de keuze voor hem des te gemakkelijker.”

Over Glowi

Glowi is actief binnen 3 markten: Het Poetsbureau – part of Glowi, Glowi Jobs en Glowi Facilities. De missie van Glowi? Met een waaier van diensten en producten iedereen doen stralen – thuis, in je bedrijf en in je job. De Limburgse groep heeft vandaag ruim 9.500 medewerkers aan boord en telt 89 vestigingen in Vlaanderen. Waardering en kwaliteit staan voorop, met alle kansen voor de medewerkers.

Glowi is het grootste dienstenbedrijf en een van de snelst groeiende ondernemingen van Vlaanderen. In 2021 haalde het bedrijf nog de tweede plaats binnen ‘Best WorkplacesTM’. Glowi is een familiale organisatie die sinds de start in 2007 onder de naam Het Poetsbureau een sterke kwaliteitsreputatie heeft opgebouwd, met focus op een inclusieve werkcultuur en opwaardering van de job van huishoudhulp. 

Het Poetsbureau - a part of Glowi, in 2018 zijn de activiteiten niet enkel uitgebreid met uitzend, maar ook met werving & selectie en professionele schoonmaak. Met Glowi Goodies heeft het bedrijf ook een eigen ecologische lijn van schoonmaakproducten en ergonomische materialen in huis.

Glowi Facilities biedt professionele schoonmaakdiensten aan bedrijven. Als innovatieve dienstverlener wil Glowi Facilities uitgroeien tot de Vlaamse referentie in schoonmaak en facilitaire diensten.

Glowi Jobs focust op het duurzaam samenbrengen van mensen en bedrijven in de arbeidsmarkt, in tal van sectoren en voor het volledige traject – van uitzend over selectie tot payroll.